Prehranjevanje z živili, bogatimi z vitaminom A, lahko prispeva k manjšim možnostim za pojav kožnega raka. To je še en razlog več, da je dnevno potrebno uživati čim več sadja in zelenjave, zelo pomembna pa sta tudi uporaba kreme za sončenje ter manj izpostavljanja sončni svetlobi, ko je ta najmočnejša. Raziskovalci so za namen raziskave uporabili podatke iz dolgoročnih opazovalnih študij z več kot 120.000 sodelujočimi ženskami in več kot 50.000 moškimi. Pri tistih, ki so dnevno uživali hrano, bogato z vitaminom A, so raziskovalci opazili zmanjšan pojav kožnega raka. V prihodnosti bodo sicer potrebne še dodatne klinične študije, da bodo vpliv vitamina A preverili še na ta način.

Veliko vitamina A vsebujejo korenje in sladki krompir, pa tudi zelenolistna zelenjava ter na primer marelice in melone. Med živalskimi viri vitamina A lahko najdemo nekatere vrste rib, jetra ter mleko.

A pri uživanju vitamina A je potrebna posebna pozornost. Kadar le-tega dodajamo na primer tudi s prehranskimi dopolnili ter ga uživamo pretežno iz živalskih virov, lahko pride do predoziranja, kar se kaže kot slabost,  zastrupitev jeter, povečan pojav osteoporoze in zlomov ter celo motnje pri novorojenčkih. Pred uživanjem se je zato smiselno posvetovati z lekarnarjem. Če opazite, da je pri jemanju dopolnil z vitaminom A prišlo do neželenih učinkov, o tem obvestite najbližjo nutrivigilančno točko.

Vir: Jongwoo Kim, Min Kyung Park, Wen-Qing Li, Abrar A. Qureshi, Eunyoung Cho. 2019. Association of Vitamin A Intake With Cutaneous Squamous Cell Carcinoma Risk in the United States. JAMA Dermatology.