Nova študija je povezala kombinacijo dveh sladkorjev v koruznem sirupu z visokim deležem fruktoze s tveganjem za srčne bolezni. Uživanje je tako slabo za zdravje kot uživanje fruktoze same. Dodatno so se pokazala nova tveganja kombinacij sladkorjev, kar je pomembno za prehranske smernice.

Večina zaužite fruktoze konča v jetrih. Ko se tam nabere preveč fruktoze, jetra proizvajajo urično kislino in maščobo v obliki trigliceridov. S tem se poveča tveganje za zamaščenost jeter, srčne bolezni in putiko. Kaže pa, da je kombinacija glukoze in fruktoze kot je npr. v koruznem sirupu še slabša kot sama fruktoza. Fruktoza sama predstavlja povečan faktor tveganja za srčno žilne bolezni in diabetes. Udeleženci nove raziskave so uživali pijače s fruktozo, glukozo, koruznim sirupom z visokim deležem fruktoze oziroma z aspartamom. Rezultati so pokazali, da največje tveganje predstavlja koruzni sirup z visokim deležem fruktoze zaradi interakcij med fruktozo in glukozo. S tem se potrjuje, da je lahko zdrava le celokupna prehrana in ne le posamezne sestavine živil.

Vir: Bettina Hieronimus, Valentina Medici, Andrew A. Bremer, Vivien Lee, Marinelle V. Nunez, Desiree M. Sigala, Nancy L. Keim, Peter J. Havel, Kimber L. Stanhope. Synergistic effects of fructose and glucose on lipoprotein risk factors for cardiovascular disease in young adultsMetabolism, 2020; 154356 DOI: 10.1016/j.metabol.2020.154356