Kot kaže vas bo pri uživanju hrane bogate z vlakninami napenjalo bolj, če pri tem uživate več beljakovin kot če pri tem uživate več ogljikovih hidratov.

Napenjanje naj bi bilo posledica delovanja posebne populacije bakterij v našem črevesju, ki kot stranski produkt proizvajajo pline. Pri študiji, ki je preučevala omenjene vplive, so uporabili vegetarijanske vire proteinov, kot so različne stročnice in oreški.

Sicer naj bi napenjanje mučilo kar okrog 20% ameriške populacije, je pa tudi običajen neželeni učinek diet z visokim vnosom prehranskih vlaknin. V študiji na 164 udeležencih s povišanim krvnim tlakom so preizkusili tri različne diete v trajanju 6 tednov, ki so jih ločili z dvotedenskim premorom. Diete so imele enako število kalorij in vse so vsebovale visoko količino vlaknin, razlikovale pa so se po deležu makrohranil. Pri dieti, ki je vsebovala večji delež beljakovin so tako opazili za približno 40% več napenjanja kot pri dietah z drugima dvema skupinama makrohranil, to je z ogljikovimi hidrati in maščobami.

Vendar naj bi bilo napenjanje posledica sprememb v sestavi naše mikrobiote in tako tisti, ki lahko prenesejo obdobje napenjanja, na koncu uživajo največ pozitivnih učinkov zdrave prehrane. Kdaj pa kdaj je treba stisniti zobe.

Vir: Mingyu Zhang, Stephen P. Juraschek, Lawrence J. Appel, Pankaj Jay Pasricha, Edgar R. Miller, Noel T. Mueller. Effects of High-Fiber Diets and Macronutrient Substitution on Bloating. Clinical and Translational Gastroenterology, 2020; 1 DOI: 10.14309/ctg.0000000000000122