Včasih že fotografija določene jedi pri nas vzbudi željo in večji apetit. Žal globalna statistika Svetovne zdravstvene organizacije kaže, da se je od leta 1975 debelost na svetovnem nivoju povečala za kar 3-krat. Vse več ljudi ima preveliko telesno težo (39 %), 13 % pa je takih, ki so opredeljeni kot predebeli (tj. z indeksom telesne mase 30 ali več).

Ameriški raziskovalci ugotavljajo, da senzorni dražljaji lahko delujejo tudi pri promociji zdrave hrane. Na primeru trženja korenčka so tako ugotovili, da z izpostavitvijo njegove močne oranžne barve, hrustljave teksture in šumenja vrečke pri odpiranju (kadar je zapakiran na takšen način), lahko vzbudijo željo po njem.

Med ovirami, ki nekoliko preprečujejo zdravo prehranjevanje, sta čas, ki je potreben za pripravo zdravega obroka in pa cena tovrstnih živil, ki je običajno višja. V ZDA oviro predstavlja tudi dostopnost živilskih trgovin s kakovostno ponudbo hrane, ki niso enako dostopne vsem prebivalcem.

Raziskovalci se nadejajo, da bo v prihodnosti bolj priljubljeno postalo prehranjevanje z žuželkami, ki so bogate z beljakovinami in železom ter cenovno ugodne. V Aziji to ni nič posebnega, medtem ko se bomo na Zahodu morali takšne hrane bolj privaditi.

Vir: Wided Batat, Paula C. Peter, Emily M. Moscato, Iana A. Castro, Steven Chan, Sunaina Chugani, Adrienne Muldrow. 2019. The experiential pleasure of food: A savoring journey to food well-being. Journal of Business Research; 100: 392.