Z uživanjem beljakovin upočasnjujemo izgubo mišične mase, ki je sicer potrebna za normalno delovanje posameznika, to pomeni za opravljanje dnevnih aktivnosti.

Starejši posamezniki običajno uživajo manj beljakovin, in sicer zaradi šibkejšega zdravja, zmanjšane fizične aktivnosti ter sprememb v ustni votlini in težav z zobmi. Na podlagi jedilnikov in določenih fizičnih lastnosti posameznikov iz študije Newcastle 85+, ki je potekala med letoma 2006 in 2007, so raziskovalci preverjali vnos beljakovin med 722 posamezniki, starimi 85 let. Ugotovili so, da več kot četrtina starejših užije manj beljakovin kot veleva dnevno priporočilo. Udeleženci, ki so uživali več beljakovin že na začetku izvajanja raziskave, so tako imeli manj možnosti, da bi postali gibalno ovirani kasneje v življenju.

Ameriško geriatrično združenje zato odraslim in starejšim svetuje pogostejše uživanje beljakovin z namenom, da bi dosegli aktivno in zdravo staranje. Naša priporočila starejšim predlagajo 1,2 g beljakovin dnevno na kilogram telesne mase.

Vir: Nuno Mendonça, Antoneta Granic, Tom R. Hill, Mario Siervo, John C. Mathers, Andrew Kingston, Carol Jagger. 2018. Protein Intake and Disability Trajectories in Very Old Adults: The Newcastle 85 Study. Journal of the American Geriatrics Society.