Vitamin A je izjemnega pomena za naše telo, saj vpliva na rast, vid, imunski sistem in delovanje organov. Ker ga telo ne more proizvajati samo, ga moramo uživati s prehrano, ki vsebuje meso, mlečne izdelke in zelenjavo. Normalna prehrana zadostuje za zadosten vnos vitamina A, zato dodajanje s prehranskimi dopolnili večinoma ni potrebno.

Previdno z doziranjem vitamina A

Vseeno pa se vitamin A pogosto pojavlja kot sestavina prehranskih dopolnil. Ljudje, ki hkrati uživajo več prehranskih dopolnil, morajo biti posebej pozorni na to, koliko vitamina A dnevno vnesejo v svoje telo, saj mu prevelika količina lahko škodi. Nedavna študija je namreč pokazala, da se s prepogostim uživanjem vitamina A začne kostna gostota bistveno zmanjševati, kar lahko privede do zlomov.

Z raziskavo na miših so raziskovalci ugotovili, da preveliki odmerki vitamina A lahko škodijo kostem, zato je torej tudi za ljudi pomembno, da ne zaužijejo več vitamina A, kot narekuje dnevna priporočena doza. V Sloveniji po podatkih NIJZ priporočen dnevni vnos vitamina A za odrasle ženske znaša 0,8 mg, z izjemo nosečnic in doječih mater, ki ga morajo zaužiti nekoliko več. Za odrasle moške pa dnevni priporočeni vnos znaša 1,0 mg vitamina A.

Vir:
  • Vikte Lionikaite, Karin L Gustafsson, Anna Westerlund, Sara H Windahl, Antti Koskela, Juha Tuukkanen, Helena Johansson, Claes Ohlsson, Herschel H Conaway, Petra Henning, Ulf H Lerner. 2018. Clinically relevant doses of vitamin A decrease cortical bone mass in mice. Journal of Endocrinology.
  • 2013. Referenčne vrednosti za vnos vitaminov in mineralov – tabelarična priporočila za otroke, mladostnike, odrasle in starejše.