Kot vsako leto je Inštitut za raziskave in razvoj kakovosti izvedel raziskavo Priklic blagovnih znamk prehranskih dopolnil v slovenskih lekarnah. Letošnji zmagovalec NOW Foods je razglašen na 8. tradicionalnem Češnjevem simpoziju na Brdu pri Kranju. Priznanje je prejela ekipa Bimedia oz. Hiša zdravja, ki jo vodi direktor Jože Marolt. Ob tej priložnosti mu je Martina Puc zastavila nekaj vprašanj, ki vam lažje orišejo, kaj vse vodi k takemu uspehu s prehranskimi dopolnili na slovenskem trgu.

Letos ste v priklicu blagovnih znamk, ki ga vsako leto izvaja Inštitut za raziskave in razvoj kakovosti, z blagovno znamko NOW, osvojili 1. mesto. Kaj ta nagrada pomeni za vas osebno? Boste sedaj na podlagi tega priznanja kaj pri delu z ekipo spremenili, okrepili?

Nagrada pomeni priznanje, da delaš dobro, da je smer prava. S tem seveda mislim, kot ekipa, saj je ekipa tista, ki je na terenu največ pripomogla k temu priznanju. Uspeh pa je seštevek trdega dela in pravilnega pristopa, ki ga očitno imamo. Seveda bomo ta teden, ko imamo redni mesečni sestanek z ekipo, nazdravili temu uspehu in poleg običajne pice za malico ob tej priložnosti, bo tokrat še ocvrt piščanec (smeh). Sicer pa je to za nas velik izziv: kako obdržati to pozicijo, saj je konkurenca neizprosna in treba bo še bolj zavzeto delati.

Svojo ekipo ste vidno pomladili. Marsikdo se srečuje z navidez nepremagljivimi izzivi z mladimi, vam pa to očitno ne dela težav, po rezultatih sodeč lahko trdimo nasprotno. Kako ste se lotili vključevanja mladih v delo? Vam pomagajo izkušnje s 3 mladostniki v lastni družini (opomba: Jože M. je oče 3 otrok)?

Pred 20. leti smo začeli iz nič, na neznanem področju. Na začetku, ko si “neznan igralec”, je težko dobiti primeren, kaj šele najboljši kader. Z leti, ko rasteš in prihajajo novi ljudje, je največji izziv, kako se bodo vključili v obstoječo ekipo, ali bo homogena ali pa bo prihajalo do nesoglasij zgolj zaradi človeškega faktorja. Niso se vsi sposobni enako prilagajati drug drugemu, včasih ponagaja tudi ego, pa zamere in je treba umiriti žogico. Sedaj smo v fazi, ko nas večkrat kdo pokliče in vpraša, ča slučajno potrebujemo koga za delo. Z leti so ljudje prihajali in odhajali. Mlajši so običajno fleksibilnejši, a imajo manj izkušenj, starejši pa imajo več izkušenj, a se težje prilagajajo. Mlajšim je treba biti stalno na voljo in jim pomagati z nasveti, starejše in njihove (slabe) navade pa po navadi težje spreminjaš. Prava umetnost je uglasiti ekipo. Biti moraš dober poslušalec, motivator, animator, vsak dan pripravljen na reševanje novih situacij. Brez dvoma pa so trije otroci v letih +/- 20 let odličen vsakodnevni trening vzdržljivosti in pogajalskih sposobnosti. Če ti pri njih uspe, potem je v firmi “mala malca”.

Ste eden od ustanovnih članov in v sedanjem Upravnem odboru Združenja za prehranska dopolnila na GZS. Združenje se od ustanovitve dobro uveljavlja med deležniki, pa vendar je šele v začetnih letih obstoja. Kje vidite vi osebno izzive v naslednjih letih?

Potreba po tovrstnem združenju se je pojavila zato, ker je bilo vse več odprtih vprašanj, na katera niti mi niti konkurenca nismo imeli odgovorov. Smo konkurenca, a smo “v istem čolnu”. Povod za združenje je bil poskus nenadnega zvišanja davka na dodano vrednost iz 9,5 na 22 %, in to čez noč. Takrat smo se konkurenti med sabo začeli pogovarjati in iskati rešitev, vključili smo veledrogerije, ti pravno službo in ker smo podjetja večinoma člani GZS je padla ideja, da bi znotraj te organizacije naredili združenje, ki bi bilo ustrezen sogovornik s FURS-om, ministrstvi in drugimi deležniki, s katerimi se srečujemo pri delu.  To se je izkazalo kot prava pot. Tako se zdaj že nekaj let redno sestajamo in rešujemo probleme, ki se pojavljajo. Vsak posameznik se bo težko pogovarjal s temi inštitucijami, GZS pa je ustrezen sogovornik. V prihodnjih letih bo treba še okrepiti vlogo našega združenja, predvsem z ljudmi z ustreznim strokovnim znanjem s pravnega področja.

Že 20 let vztrajate pri delu s slovenskimi lekarnami. Kaj botruje tej zvestobi?

Ne gre za vztrajanje, ampak za tek na dolge proge. Če se ozrem nazaj, smo začeli kot “amaterji, ki so želeli prodajati prehranska dopolnila”, po katerih je takrat nastajalo vse večje povpraševanje. Ponudbe je bilo zelo malo, pa tudi povpraševanje je bilo bistveno manjše, kot danes. V 20. letih se je situacija popolnoma spremenila, področje prehranskih dopolnil je postal resen in zahteven posel, s katerim smo in še vedno, rastemo. Okrepili smo strokovno področje, saj so stranke vse bolj zahtevne in konkurenca, čeprav velikokrat marsikatera ne na račun kakovosti, vse večja.

Uporabniki prehranskih dopolnil so na slovenskem trgu precej spremenili svoje navade v dveh desetletjih vaše prisotnosti. Nam lahko za konce zaupate kakšno zanimivo zgodbo, ki je vas osebno najbolj presenetila?

Če dam samo primer ultramaratonca, s katerim se poznava še iz mladosti. Pred 15. leti, ko smo ravno dobro začeli prodajati prehranska dopolnila, je tekel na klasičnih maratonih in ko sem mu omenil, če rabi kakšno podporo, je bil odgovor, da se on tako zdravo prehranjuje, da tega ne potrebuje. Pred 10. leti, ko je začel z daljšimi maratoni, pa je začel počasi uporabljati naša prehranska dopolnila. Danes, ko večinoma nastopa na ultramaratonih (24-urni teki, Ultrabalaton, Špartatlon, pred njim je letos Badwater 135 v Dolini smrti v ZDA) in tam dosega vrhunske rezultate lahko rečem, da je reden uporabnik večih različnih preparatov – kdaj, koliko in katero jemati pa je naštudiral do potankosti. Prizna, da je včasih to tista niansa, ki mu pomaga do želenega rezultata. Navdušil je tudi druge sotekače in tako smo sedaj že nekaj let tudi sponzorji Atletskega kluba ultramaraton Slovenija. Ko na prodajnih mestih izvajamo promocije prehranskih dopolnil NOW, nam večkrat kakšen zadovoljen uporabnik zaupa, da je že marsikaj jemal, ampak, da NOW pa res “dela”. Takšno povratno informacijo je lepo slišati. Sicer pa, če delujejo pri ekstremnih športnikih, bodo gotovo tudi pri navadnih smrtnikih, če se tako izrazim.

 

Jože o sebi, Bimedii in Now Foods

Po duši sem prodajnik. To sem ugotovil po naključju, ko sem po nekaj letih dela zaradi bližajočega stečaja izgubil službo v nabavi SCT – in se čez noč začel ukvarjati s prodajo. Pred več kot 15. leti so v raziskavi revije Profesionalna prodaja “100 najboljših tržnikov” (ki je izhajala v okviru GZS) potrdili, da se moje prirojene in pridobljene prodajne lastnosti prekrivajo in pristal med top 5 prodajniki. Prodajal sem že marsikaj, predno sem “se našel” v prehranskih dopolnilih. Vedno sem prodajal nekaj kakovostnega, saj ni lepšega, kot pozitivni odzivi uporabnikov. Imeli smo kar malo sreče, da smo našli proizvajalca, s tako širokim spektrom visoko kakovostnih izdelkov, NOW. Zdaj se sicer ukvarjam več z drugimi stvarmi, vodenjem, koordinacijo, kot direktno s prodajo. Zdi se mi, da so in bodo prehranska dopolnila v prihodnje še pomembnejša, saj je prehrana vse bolj osiromašena, življenjski tempo vse hitrejši, ljudje pa iščemo “tisto nekaj”, s čimer bi dosegli boljše, optimalno počutje. Seveda eliksirja večne mladosti še niso in ga verjetno ne bodo odkrili, je pa lahko s pravilno uporabo prehranskih dopolnil naše počutje bistveno boljše in življenje kakovostnejše. Nenazadnje, NOW pomeni Nutrition for Optimal Wellness, kar pove vse o njihovem poslanstvu in kar se tudi vsakodnevno potrjuje med zadovoljnimi uporabniki.

Čestitamo Jožetu in njegovi ekipi za zmago v priklicu blagovnih znamk prehranskih dopolnil v slovenskih lekarnah!